close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מאמר המערכת של "הארץ": "מטרד ושמו בנט"

מערכת שורשב אלול, תשעג08/08/2013

במאמר שטנה מלא-פחד מוכיח "הארץ" את חשיבות הפעילות והעמידה על המשמר. תהנו...

תגיות:
"נפתלי בנט הוא יזם היי־טק מרעננה שעשה אקזיט; יוצא סיירת מטכ"ל; יו"ר מפלגת "הבית היהודי"; שר הכלכלה והמסחר; מהוגי ה"פוליטיקה החדשה". נפתלי בנט הוא הרבה דברים, אבל מעל לכל הוא מטרד. מטרד לממשלה שמראה סימנים של ניסיון להגיע להסכם שלום; מטרד למדינה, שמבקשת בכוחותיה האחרונים ליישב סכסוך היסטורי. בנט הוא למעשה מטרד לכל אזרח ישראלי שרוצה לחיות במקום טוב יותר.

תחת חזות כמו־סחבקית, בנט הוא בסך הכל משרת מסור של שולחיו האמיתיים – הציבור הדתי־מתנחלי. רשמית הוא שר הכלכלה והמסחר, אבל מעשית הוא השר לפיתוח ההתנחלויות. בנט מרבה לנהוג
בטקטיקת היתממות, שפעמים רבות גובלת בבורות גזענית. בכנס של מועצת יש"ע לא הבין את "אלו שמעזים לומר 'הכיבוש משחית' וכל היום עוסקים בכיבוש, כיבוש, כיבוש. איזה כיבוש?"; הסביר ש"מעולם לא היתה פה מדינה פלסטינית", וקינח במשל שהקביל את שכנינו ל"רסיס בישבן". בדיון על שחרור אסירים פלסטינים טען, ש"אם תופסים מחבלים, צריך פשוט להרוג אותם", והתגאה ש"אני הרגתי המון ערבים בחיים שלי, ואין עם זה שום בעיה". את החלטת האיחוד האירופי להטיל סנקציות על ההתנחלויות כינה "פיגוע כלכלי", ואף איים להפסיק את שיתוף הפעולה המדעי עם אירופה.

שלשום, בראיון לערוץ 7, טען שבתוך ימים יפורסמו מכרזים לחידוש הבנייה בתחומי ירושלים. ''באופן אירוני", אמר, "דווקא הבנייה בירושלים נעצרה, ואת הפקק הזה אנחנו פותחים בימים אלה... עמדנו על זה שלא תהיה הקפאת בנייה. הבנייה תימשך... כבר בימים הקרובים ייצאו מכרזים בהיקפים יפים". את הדברים הללו אמר, למרות שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לשר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, שבחודשי המו''מ תקדם ישראל מכרזים לבנייתן של כ–1,000 יחידות דיור חדשות בלבד, בגושי ההתנחלויות הגדולים.

אלא שאת בנט ההתחייבויות של ראש ממשלתו לא מעניינות. יחד עם השלוחה הנוספת של "הבית היהודי" בממשלה, שר השיכון אורי אריאל, הוא רואה את ייעודו בהשלטת הריבונות היהודית מהים ועד הנהר. הוא אומר שלא יפרוש בגלל המו"מ משום שהוא לא מאמין שאפשר להגיע להסכם, אך במקביל מחבל בתהליך. ''אנחנו לא נהיה שותפים בממשלה שמקפיאה את הארץ שלנו", סיכם. נדמה שלנתניהו לא נותר אלא לוודא שבנט אכן לא יהיה חלק מהממשלה."
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה